hannanissfolk

Alla inlägg under augusti 2012

Av Hanna Nissfolk - 31 augusti 2012 21:21

Halloj på er! Idag har jag varit i skolan och dagen har varit helt bra bara. Efter skolan åkte jag hem o åt o bytte om o sen blev det stallet med Ester o Elsa S. De andra tjejerna kom senare. Jag hade Fenella på lektionen. Själv tyckte jag det gick jätte bra o fick mycket bra beröm av Anelie. Mycket nöjd över min prestation. Tack för tipsen inför lektionen Elsa C. När jag kom hem var det duscha som kom först på listan haha. Nä men sen åt jag ju tacos gotti gotti. När jag ätit åkte jag till femman. Det var la ok men inte jätte kul. Var ensam tjej :( Bara massa killar från fyran. Så jag satt ensam i soffan o smsade med bästa kompisarna :) Det var väl vad jag hade o säga om dagen. Just det jag träffade Hanna Martinsson o Emelie Fredriksson en snabbis vid charlies. Vi sa heej o snackade typ fem minuter. Men aja ingen viktig fakta haha. 

Imon ska jag rida på Chanel vid 11 tiden. Jag tror det är hoppträning som gäller. Är inte riktigt säker men jag får se vad Stina har planerat. Med henne vet man aldrig haha. 

Nu lyssnar jag lite på Justin Bieber.

Det är så himla kul. Jag sitter med Paula, Daniel o Andreas i klassrummet. Vi kan ha långa långa diskussioner om bara Justin asså. Haha riktigt kul.

En anna kul grej idag. Jag satt brevid Paula för Daniel var sjuk idag. O Paula o jag började as garva lite tyst på tystläsningen för Paulas o min mage kurrade jätte högt. Det var så sjukt pinsamt så till slut bara sprang vi ut ur klassrummet. O sen när vi kom tillbaka så sa några i klassen att dom hade hört när vi var där ute o skrattade. Så sjukt pinsamt att jag trodde vi skulle dö!! Hahaha det var så sjukt kul. Men snart ska jag sova tänkte jag. Jag är väldigt trött efter dagen. Men ha det bra! vi hörs imon // Hanna



tänkte visa lite bilder på saknade Netty<3. Bilder är av Sophie Gudmunsson. :)


              hon var lycklig när hon levde. Det syntes. Men hon är nog oxå lycklig nu <3

Av Hanna Nissfolk - 30 augusti 2012 21:00

Godnatt på er alla bloggläsare! Nu ska jag kolla på lite på Robin Hood som går på tv. Sen ska jag sova. Eftersom det är skola imorgon. Ni får ha det så bra :) hust det imon rider jag o jag ska rida Fenella

// Hanna <3

Av Hanna Nissfolk - 30 augusti 2012 18:36

Heej förlåt att jag inte har bloggat men jag har varit stallet varje dag o det har som vanligt hänt massa grejer som är jobbigt och roligt. Netty som var en häst i stallet galopperar nu förfullt på trappalandas gröna ängar. Hon lever alltså inte längre. Saknar henne hon var så snäll o mysig. VILA I FRID <3.

Vissa "kompisar" i stallet har inte varit så schyssta. (nämner inga namn).  Det är ju mycket bråk tyvärr. Några har svikit mig, vissa tjafsar, vissa andvänder våld. Så man har ju varit lite nere på sistonde. Så alla som håller på med mig bara lägg ner. Ni behöver inte finnas i mitt liv om ni inte vill. Säg bara till istället för att säga massa kränkande ord. Jag är trött på er som gör så. Men jag har ju mina ÄKTA vänner som jag vänder mig till. Det är många som har hjälpt mig nu när flera gör så sjukt många o dumma grejer. Ni vet nog själva vilka ni är som gör dom taskiga sakerna. Bara väx upp snälla!!

Jag är noga när jag väljer vänner. Jag lixom väljer inte alla som vissa tror. Jag tar dom som är hyfsat mogna iallafall och självklart mogna. Många är äldre än mig men det struntar jag i för dom äldre vännerna som jag har betyder verkligen mycket. Jag har ju oxå många vänner i klassen nu. Jag o tjejerna i klassen har mognat om man säger så. Haha det lät lite knäppt men sant är det faktiskt. Alla är med alla.

Men vissa tjejer i stallet är lite löjliga. Dom tror att dom äger världen lixom. Några är så sjukt wannabe fjortis.

Men tillbaka till tjejerna i klassen. Ni tjejer som läser ska veta att ni betyder mycket för mig, det kan jag lova!

Några tjejer i stallet har oxå väldigt stor betydelse för mig. Ni vet nog själva om jag tänker just på dig. Men vännen i stallet som har varit höjdare denna veckan är nog faktiskt Elin Malmgren.  Emelie Fredriksson har oxå varit en höjdare men jag känner henne inte jätte väl men hon o Elin har varit höjdare denna vecka tycker jag. Dom gör mig  så sjukt glad o det är inte många som gör mig så glad! <3


Det var ett långt inlägg men jag kände att jag behövde göra mig av med lite skit! Ni får ha det så bra så får vi höras!

Av Hanna Nissfolk - 26 augusti 2012 20:30

Heej! Idag har jag haft en rolig dag med Tilde i VRF o hemma :) en glad nyhet: Jag har fått en kattunge :) hon heter Millie och är gråspräcklig. Hon är vit på magen o tassarna. När min dator o mobil vill sammarbeta så kommer det bilder. Men jag får bjuda på massa gamla bilder när jag gör mina inlägg. Imon blir det skola. Sen om det är läxor ska dom göras. Om jag hinner blir det att jag åker till VRF o kollar när Antonia, Maja o TildeB rider. Men jag har fått en ny säng så den ska in i rummet nu så ska jag sova. Eftersom jag ska upp 06.40 imon. Ha det bra och sov gott. // Hanna

:)

Av Hanna Nissfolk - 26 augusti 2012 12:15

Heej nu är jag med Tilde. Vi funderar på att åka till VRF. 

Netty vila i frid. Hon galopperar nog på trappalandas ängar med Nova. Netty som sagt har blivit avlivad. Vila i fred som sjutton. <33 

Jag kommer sjutton börja as lipa i stallet. Men jag finns här för dig Antonia. Ni får ha det så bra så hörs vi senare

//hanna


   bilden är från Lina Greens blogg. linaoshandy.blogg.se


Av Hanna Nissfolk - 26 augusti 2012 09:36

Heej nu ska jag iväg på morgonen. Vid 12 tiden ska jag va med Tilde Berntström. Kul dag ska vi ha. Jag vet inte vad vi ska göra men nåt hittar vi alltid på :) Så nu ska jag fixa mig klar så jag kan åka iväg. Men ni får ha det super bra så hörs vi på bloggen lite senare. // hanna


 

Av Hanna Nissfolk - 25 augusti 2012 16:45

Heej förlåt att jag inte har bloggat nånting. Men jag har haft skolan nu och stallet med. Jag kom hem två timmar sen. Jag hade ett dressyrpass på Chanel. Det gick jätte bra. På tisdag ska jag rida ut Chanel medans Stina kör Nogger.

Igår var jag ju i skolan. När jag hade varit hemma o ätit så åkte jag ju till VRF för att rida. Jag hade Fenella på letionen. Det gick bra det med. När jag kom hem så snabbade jag mig så jag kunde cykla Elsa Claesson.

( elsaclaesson.blogg.se ). Där var oxå Paula Sorik o Elsa Sellmo. Vi cyklade till femman. Jessica Aronsson och Nell Oskarsson kom 10 minuter senare än vi kanske. Men en kul kväll hade vi. Tycker jag iallafall. Men nu ska jag göra mig iordning så ska jag åka nånstans på "fest" typ. Men ni får ha det så bra som man kan :)


// hanna


     

Av Hanna Nissfolk - 18 augusti 2012 19:18

Heej jag är Hanna Nissfolk. Jag är en tjej på 12 vårar. Mitt intresse är hästar. Själv har jag Nogger o Chanel att hand om. De två busiga hästarna. Sorry att headern ser ut som den gör. Jag ska göra en ny när jag har mer tid. I nästa inlägg får ni veta mer om vem jag är och vilka Nogger o Chanel är. Ha det så bra :) här kommer jag skriva om allt som rör mitt liv. 


// Hanna 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Heej! Jag är en tjej på 12 vårar och heter Hanna Nissfolk. Här kan ni följa min vardag och mitt liv med mode, kompisar, hästar och musik.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästblogga

Kategorier

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<<
Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards